wowp

Máte rádi letadla? Tak to tento článek bude přesně pro vás. Pokud vám tedy nevadí, že budou jen virtuální.

Nacházíme se ve třicátých letech, začátek druhé světové války na spadnutí, zbrojí jak Německo a Japonsko, tak i Spojené státy, Británie a Sovětský svaz. Někdo dříve, někdo později. Co se bude dít? Inu, to si přečtěte v učebnici dějepisu, my se přemístíme do roku 2013, kdy společnost Wargaming vytvořila hru „World of Warplanes“.

Pokud nejste v MMO hrách nováčkem, už se vám pravděpodobně výše zmíněná společnost vryla do paměti svým dřívějším počinem World of Tanks. Novinka World of Warplanes staví na stejných základech, tedy hře několika tisíců hráčů prostřednictvím internetu, kdy se v každé hře utká spolu 15 proti 15 hráčům, čímž získávají prostředky k vylepšování a nakupování nových válečných strojů. Prakticky jediný rozdíl jsou ty stroje, mě osobně tanky tolik nezaujaly, takže jsem radši zvolil letadla, jelikož jsou více mobilní, rychlejší, krásnější, vznešenější, technicky zajímavější, atd.

Ze začátku vám stojí v hangáru rovnou pět letadel, můžete si mezi nimi vybrat německé, japonské, americké, britské či sovětské. Ačkoli jsou tato letadla přesnou kopií jejich předlohy ze třicátých let, v bitvě nejsou řazena podle národů, takže se snad ani nemusíte cítit špatně, když si zvolíte to od Wehrmachtu. Když máte vybráno, stačí vletět rovnou na nějakou tu bitvu, ovládání je totiž velice jednoduché. V tom je také snad největší plus této hry – můžete ji totiž hrát, aniž byste měli bohaté zkušenosti z leteckých simulátorů. To činí World of Warplanes hrou opravdu pro všechny. (Teda skoro, pokud máte nalétáno spoustu hodin na složitých leteckých simulátorech, může vás nudit.) Po pár bitvách si můžete své letadlo vylepšit, přidat další kulomet, vyměnit motor za výkonnější, nabarvit si nos letadla, to už je na vás. Postupně se budete dostávat k rychlejším letadlům a také modernějším – musíte ovšem uvážit, že se zde nacházíme okolo období druhé světové války.

Ať už budete Brit nebo Sovět, ať už budete létat s dvojplošníkem nebo tryskáčem, ať už budete pilotovat bombardér nebo stíhačku, můžete si užít spoustu zábavy. Dá se létat i se známými, a kdybyste chtěli, můžeme se klidně proletět spolu. Možná jsem zapomněl na to nejdůležitější, celá hra je ZDARMA. Šťastný let a dobrý lov!

80%

Honza Kuliš

Honza Kuliš