Meryl Streep je hlavním lákadlem nového filmu režiséra  Johna Wellse. Film je natočen podle díla August: Osage Country Tracyho Lettse, který za něj dostal Pulitzerovu cenu. Sám Letts napsal i scénář k Wellsovu filmu.

Celý film se odehrává v horkém srpnu, v domě Westonových, který leží uprostřed rozlehlých oklahomských plání. Děj rozehrává sebevražda básníka a notorika Beverlyho Westona (Sam Shepard). Jeho cynická, tvrdohlavá a konfliktní žena Violet (Meryl Streep) trpí rakovinou dutiny ústní, a proto je skoro neustále otupělá léky. Při příjezdu tří dcer (J. Roberts, J. Nicholson a J. Lewis) na otcův pohřeb, Violet rozdmýchává staré křivdy a rodinné tabu. Ani jedna z dcer nemá jednoduchý život, jedné se hroutí manželství, druhá je zamilována do svého bratrance a touží už konečně vypadnout z rodné země a nejmladší je krátce zasnoubená a ani na pohřbu svého otce nedokáže mluvit o ničem jiném, nicméně všichni ostatní vědí, že její snoubenec je nevěrný parchant.

Film je silně konverzační, nečekejte žádné rychlé střihy a přehnanou akci. Právě dlouhé scény, plné výčitek, dávných křivd, zlomyslnosti a urážek jsou mistrně natočeny a výborně vykreslují celý film. Zvláště scéna u smutečního oběda, která trvá asi 10 minut, je dechberoucí. Hltáte každé slovo a máte pocit, jako byste sami v pokoji byli a sledovali vše z povzdálí.

Tvůrci měli velmi dobrou ruku, co se týče obsazení hlavních ženských postav. Zde vedou boj opět výborná Meryl Streep v roli sobecké matky Violet a velmi dobrý výkon podávající Julia Roberts v roli osudem raněné, nejstarší sestry Barbary. Právě Julia Roberts je velmi příjemným překvapením, svoji roli dokázala bravurně odehrát a ta tam jsou fámy o tom, že je pouze „svině klouzavý“ jedící herečkou. Avšak při dialozích se Streep trochu zaostává. Streep je prostě paní herečka, která pouze jediným gestem dokáže Roberts poslat o úroveň dolů. Proto není divem, že za roli rakovinou nemocné Violet získává Streep opět nominaci na Oscara.

Z kina budete odcházet s hlavou plnou myšlenek o tom, jak může zoufalost člověka poznamenat a budete si přát, aby se tohle nestalo i ve vaši rodině. Nicméně, tento snímek je zobrazením syrové reality, ze které běhá mráz po zádech, zobrazením skutečného života.

Kateřina Doubková

Kateřina Doubková

Ráda fotí, píše, čte Čechova a spí. Považuje se za milovníka filmů, především českých. Energii jí dodávají procházky šumavskou přírodou a divadelní svět. Snaží se co nejčastěji kulturně žít. Miluje svůj nynější studentský život, kterým by chtěla pokračovat i na žurnalistice. Často ji můžete potkat za fotoaparátem, protože svět přes hledáček je tak nějak hezčí.